2013. április 2., kedd

A "kisFujimról"...

Blogom lapjain talán többeknek feltűnt a Fuji FinePix A350 címke. Nos ezeket a fotókat a régi kompakt gépemmel készítettem. A kamerát 2005 nyarán vásároltam, azóta rengeteget fotóztam vele, szép helyeken, nagy szépségeket megörökítve. A kis gépet bár ritkábban, de a mai napig használom az S1800 -as mellett. 
Képek, és idézve pár szó a gyártó oldaláról - erről a kicsi, de sokat tudó masináról.



A Fujifilm termékei közül az A sorozat tagját a FinePix A350 kamerát az egyszerű használat és a kis méret jellemzi. 5 millió pixeles maximális felbontásával és 3x optikai zoomjával minden amatőr felhasználó számára elérhető árú digitális kamera került piacra - 2005. februárban.

Maximális felbontás
A FinePix A350 maximális felbontása 2592 x 1944, ami 5 millió pixeles maximális felbontásnak felel meg. Maximális felbontáson kettő beállítási lehetőség van: 5M Fine (finom), 5M Normál. Ezen kívül elérhető még 3:2 oldalarányú beállítás is. Ekkor a felbontás 2592 x 1728-ra változik. Az ilyen beállítással készített felvételek veszteségmentesen lehet előhivattatni digitális fotólaborokban, a szokásos méretekben. Elérhető még 3,2 és 1, illetve 0,3 milliós felbontás is igény szerint. Mozgókép felvételnél 320 x 240 és 160 x 120 a két választható felbontás mono hanggal és 15 kép/másodperces frissítéssel.

Optikai és digitális zoom
A készülékek 3x optikai zoommal vannak szerelve, amely kisfilmes gépre vetített értéke 35-105 mm, maximálisan 4,1x digitális zoom érhető el. A két zoom együttes értéke így 12,2x. (amit én pl. nem használok)

Fókusztartomány és ISO érték
Normál állásban 60 cm -től végtelenig készíti a képeket, míg makró funkcióban 6 cm - 80 cm -ig. Az ISO érzékenység 64 - 400-ig terjed, melyet a készülék automatikusan állít be.

Záridő és fehéregyensúly
A készülék zárideje expozíciós módtól függően 2 - 1/2000 másodperc között változik automatikusan. Fehéregyensúly beállításra 7 különböző lehetőség áll a felhasználó rendelkezésére. Ezek: automatikus, kültéri napos, kültéri felhős, napfény színű neon, meleg fényű neon, hideg fényű neon, izzólámpa.

LCD kijelző és vaku
LCD-je 1,7" átlójú 115 000 pixeles TFT. A 4:3-as oldalarányú LCD-n tökéletesen látható az elkészítendő kép vagy a már elkészített felvétel. Különböző menüpontokban állítható az LCD fényereje és a lejátszás hangereje, ha szükséges. A készülék beépített vakuval rendelkezik, amelynek hatótávolsága 30 centimétertől 3,5 méterig terjed beállítástól függően. A vaku módozatok közül választhatók: Automata mód, vörösszem effektus-csökkentő, derítés, hosszú szinkron és vörös szem + hosszú szinkron.
_________________________________________________________________________


Igaz kissé eljárt a "kisFujim" felett az idő. Vannak nála sokkal korszerűbb, és jobb gépek. Én is váltottam mintegy 6 év használat után, mert a kompakt gépek korlátai előjöttek. És, hogy milyen képeket lehet vele készíteni? A fenti montázs csak egy példa, a többiről győződjetek meg az fotósblogom Fuji FinePix A350 címkéit megnézegetve.

2 megjegyzés:

  1. Üdv!
    Én is Fujival kezdtem a digitális fotózást, éppen akkoriban mint Te! Nekem egy A310-es volt, hihetetlenül drága és nagyon gagyi a mostani gépekhez képest, de akkoriban jónak számított.
    Most is Fujival fotózok, HS20EXR a típusa. Sokan nem szeretik a Fujit, én megvagyok vele, bár vannak hibái, gyengeségei. De a magam részéről nem vagyok hajlandó százezreket áldozni egy fényképezőgépre, és el is határoztam, megmutatom azt, hogy egy olcsóbb géppel is lehet jó vagy akár népszerű, sikeres fotókat készíteni. Eddig bejött! :-)!
    Ha gondolod nézd át hozzám is, és iratkozz fel a követőim közé, mint ahogy azt én is tettem! További sok sikert kívánok a fotózáshoz, túrázáshoz, blogoláshoz! Üdv!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv Zsolt! Örömmel olvaslak itt. Látom érted miről szól az én fotózásom. Fujival én is, kűzdök a hibáival néha én is, de meg akarom mutatni, hogy ezekkel is lehet. Úgy mint te. Köszönöm, feliratkoztam!

      Törlés