2012. június 19., kedd

A "technikáról" pár szót...

Az elmúlt év elején volt az, hogy fényképezőgép váltásban gondolkozom. Nos ez megtörtént, és örömmel mondom, hogy a választott gépben  - ez a  Fujifilm S1800 - nem csalódtam. Ár - érték arányban, és amire nekem kell - egy éppen megfelelő gépet választottam. Sok fotót készítettem vele azóta (15000 -nél is többet). Sok helyen járva, sok szépséget megörökítettem vele, a Balaton parttól az Északi - Középhegységig, Sárváron, Triesztben és a horvát Adrián át, otthon, a környezetemben is sokat használva. Vizeket, köveket, fényeket, állatokat, növényeket, épületeket - tájképeket és közelképeket - embereket is, amiket egyébként ritkán szoktam - fotóztam vele. Sok fotómat itt az oldalon láthattok, jó párat megmutattam nektek e különböző témákból.
Azóta persze jó pár ezer forinttal olcsóbb is lett, és kifutott széria is lett..... de ez a mai műszaki cikkek egyik "átka". A folyamatos fejlesztésekkel, a mind új és mégújabb fejlesztésekkel együtt jár a "régi" olcsósítása. Hiszen a terméket el kell adni, a fogyasztói társadalmat mozgatni kell :) Én egyáltalán nem bántam meg, hogy akkor és azon az áron vásároltam meg. Persze el kell kapni mindig egy jónak mondható vásárlási konstrukciót. Legyen ez akár kamatmentes kölcsön, rövidlejáratú és megoldható havi törlesztésekkel. Vagy a használt piac, esetleg. Persze mondom, hogy az új varázsa semmihez nem fogható. Amikor te járatod be, te teszteled le, és nem utolsó sorban az egy - két éves garancia.
Több helyen és sokszor mondtam, illetve amatőrként én azt vallom - mindenki arra vegyen fotómasinát amire használni szeretné, annyit áldozzon rá, amennyit bír. Manapság nagyon jó, hogy megjelentek a piacon a bridge gépek, ezek átmenetek a (szerintem / nekem legalábbis) drága tükörreflexes és az olcsóbb kompakt kategóriák között. Ötvözve mindegyik jó tulajdonságát a gyártók törekednek arra, hogy egy megbízható, kihasználható masina legyen hű társa a fotósembernek.... Az Olympus, a Fujifilm, a Nikon, a Canon és sorolhatnám még, széles skáláját kínálja ezeknek a gépeknek. Rajtunk múlik, hogy melyiket választjuk, melyik márkát ismerjük, melyiket szeretjük, melyikről hallottunk sokat.
Én a Fuji mellett tettem le a voksomat. Az előző A350-es kis kompaktom is az volt. Nagyon meg voltam vele elégedve, a mai napig használom, sok fotót készítek vele, leginkább "hajsza közben". Mások persze ugyanígy vannak a Nikonnal - mondjuk. De kinek a pap, kinek a papné - mondják :)

A következőkben a Fuji egy bridge gépét mutatnám be, ajánlanám azoknak, akik szeretnék a kompakt gépüket leváltani, és nem az alsó bridge kategóriában, hanem egy magasabb, ám kb. kétszer annyiba kerülő modellben gondolkodnak, belefér a költségvetésükbe - gondolatvilágukba....

Fujifilm FinePix HS20EXR bridge fényképezőgép

"A Fujifilm életében mindig is voltak kiemelkedő készülékek, amelyek a mai napig emlékezetesek, és nagy nevet szereztek a gyártónak. Ha valaki régóta figyelemmel kíséri a digitális fényképezőgépeket, és azok fejlődését azok számára biztosan nem ismeretlenek az alábbi típusok: FinePix 4900Z, S602, S7000, S6500fd. Ezek olyan kamerák, amelyek ma már megmosolyogtató technikai paraméterekkel rendelkeznek, akkor a technika csúcsát képviselték. Korszakalkotó technikai újdonságokat rejtett a készülékek belseje, előre mutató fejlesztéseket kapott meg a kamera. Tavaly a HS10 hozott több korszerű újítást, most pedig a HS20EXR az, ami továbbviszi, és egy magasabb szintre emeli az S szériát."

A HS10 -et egy fotós barátom használja, csodás dolgokat megörökítve, nagy elégedettséggel.
A HS20EXR -ről itt olvashattok többet, szinte mindent, ezen a linken ------>
http://www.artwork.hu/termek/0/329520/FUJIFILM_FinePix_HS20EXR_brid...
Nem olyan rég egy pécsi (piros / fekete) műszaki áruházban kézbe vettem, kipróbálgattam. Jó érzés volt. Szerintem jó választás lenne..... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése