2012. április 3., kedd

A kompozícióról_02

Kompozíció továbbra is...

Az előző okosságomban a harmadolásról beszéltem. Most az előteret venném górcső alá, továbbra is a Fotós bibliát használva mankóként....

ELŐTÉR

A képkomponálás egy másik fontos eleme az előtér bevonása a képbe - más szóval az, mit helyezünk a kép előterébe. Bár nem szükségszerű, mégis látni fogod, hogy ez sok esetben egyensúlyt és arányt ad a képnek, és segít a szemnek betalálni a képmezőbe.
Az előtér bevonása szintén hozzájárul a mélység és távolság jobb érzékeléséhez, különösen, ha lefelé döntjük vagy egészen lerakjuk a gépet, alacsonyabb nézőpontot alkalmazva.


Bármilyen tárgyat használhatunk az előtérben. Például kifejezetten jó előterek tájképfotózásnál a part menti sziklák, máshol a középpont felé vezető kerítés vagy fal.


Sokszor kifejezetten jó téma lehet az, amikor a nézőre bízod ő döntse el, hogy mit talál fontosabbnak - érdekesebbnek. Az előteret, vagy a tájat, ami egyébként a meghatározó - a főtéma lenne....


Esetleg csak a talaj érdekes mintázata - a homok fodrozódása vagy egy mészkő burkolat - mind potenciális érdekesség lehet.


Ha lehet mindig vegyük figyelembe az előteret, függetlenül attól, hogy mennyire és milyen vonzó a távoli jelenet.... Egy unalmas, monoton előtér pedig rettenetesen elronthatja a végeredményt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése